Chlap si chce přivlastnit slovo “SEO” a zařídit si ochrannou známku ™

Ano, je to tak a není to jen v začátcích, ale už je to v procesu schválení a publikace.

Zaregistrovat si obchodní známku “™” je velmi komplikovaný proces, který může být velmi zdlouhavý. Sarah Bird ze společnosti SEOmoz trvrdí, že “pro získání ochranné známky, musí být navrhovatel první, který to slovo použil v dané branži. Vše musí být velmi zřetelné a detailně odůvodněné”.

Jason Gambert z velmi známé společnosti Modern Consulting Solutions je ten dotyčný a už jednou se pokusil o přivlastnění slova “SEO”. Podal přihlášku v květnu 2007, ale TMO (Trade Mark Office) to zamítla z důvodu jeho definice SEO služeb. Definoval vše velmi obecně. TMO mu ješte darovala další dva pokusy.

Poprvé Gambert definoval služby jako: “Search Engine Optimization, Hosting, Webdesign, Software, Hosting, Doména, Software Development, Veškerý počítačový vývoj a Marketing plus; Počítačový Software, Počitačový hardware, atd.

Gambert také tvrdil, že SEO je proces a ne služba. Také tvrdil, že SEO služby které nabízí on jsou odlišné od klasické služby “optimalizace pro vyhledávače”.

Po posledním pokusu o vlastnictví slova SEO, Jason Gambert obdržel schválení jeho požadavku, ale musel samozřejmě upravit popis jeho služeb, který především zahrnoval už jen marketingové služby v oblasti počítačů, reklamní kampaně a konzultace.

17 ledna 2008, TMO schválila přihlášku a posunuli celý případ do procesu publikace. Samozřejmě od té doby co se to zveřejnilo, vyšlo spoustu článků a diskuzí. Už si samozřejmě vybudoval pár nepřátel, které proti tomu protestují.

Gambert 9 dubna 2008 vydal odpověd online komunitě, kde se zmínil jakou má radost o úspěchu v jeho procesu o získání obchodní známky. Tvrdí, že se tím snaží pomoci SEO komunitě, aby SEO byl schválený proces, tak aby společnosti mohli prodávat SEO jako “SEO službu“. Služba by měla dané pravidla a postupy.

Publikační proces začal 25 března 2008. Jak jednou začne tento proces, tak má každý oponent 30 dní na to, aby se odvolal proti procesu. I vy se můžete odvolat proti schválení SEO ™ a zapadnout do komunity, která si nepřeje schválení obchodní známky. Upozorňuji, že poplatek za podání stížnosti je $300 (~5000 Kč).

No pro Gamberta to bude rozhodně velký boj, spousta SEO společností si to nepřeje. Pokud vyhraje Gambert, tak to abychom pomalu začali optimalizovat stránky na jiná klíčová slova a fráze. Bude ale existovat představenstvo; bude schvalovat společnosti, které budou moci používat slovo SEO™.

ZDROJ: PageTraffic Blog, Search Engine Watch

Komentáře (12)

Martin Šimko | April 20th, 2008 @ 15:45:

Takže, jestli to chápu správně, tak když si “SEO” úspěšně zaregistruje a někdo jiný bude poté nabízet SEO optimalizaci, tak buď bude muset panu Gambert odvést nějaký poplatek, nebo by mohl být trestně stíhán za porušení značky? Nebo se mýlím?

Miroslav Stibůrek | April 20th, 2008 @ 15:51:

No to je teď otázka jestli to bude za poplatek. Každá firma ale bude muset požádat o schválení a až poté budou moci používat obchodní značku SEO tm. Samozřejmě pokud nedostane ta firma schvaleni, tak by mohla být i trestně stíhaná za porušení značky. Ty co mít povolení nebudou, tak holt budou muset pojmenovat všechny SEO služby jinak.

Martin Šimko | April 20th, 2008 @ 20:59:

Hm,… na jednu stranu to je dobře, aspoň ten kdo by nabízel “SEO” by byl “prozkoumán” a byla by tak zajištěna jakási kvalita a potencionální zákazník by měl jistotu, že se nesvěřuje někomu, kdo této problematice vůbec nerozumí… Těžko říct jak to ale bude v budoucnu…

Miroslav Stibůrek | April 20th, 2008 @ 21:04:

Jojo ja si myslím, že to bude určitě dobře. Přesně bude zajištěná kvalita, jen ty kvalitní společnosti to budou moci používat, takže taková záruka pro potencionální zákazníky.

Ivo Toman | April 21st, 2008 @ 07:58:

Myslím, že to má za účel jen jedinou věc a to, aby se za používání slova SEO musel platit členský poplatek. Navíc nevěřím, že by nějaký cizinec dokázal zhodnotit jak je kdo úspěšný v ČR například na Seznamu.

A že to bude dobře pro klienty? Tomu se snad nedá ani věřit, vždyť co je snazší než jak zhodnotit firmu je prohlédnout si jejich reference případně na jakých pozicích se nacházejí.

Adam | April 21st, 2008 @ 09:09:

Jestli mu to projde, tak si zaregistruju “programování” a budu na tom těžce rejžovat.

Každopádně i kdyby, tak ten TM bude mít v USA a naše malé SEO odborníky to nijak nepostihne.

Jack | April 21st, 2008 @ 15:00:

Adam: TM snad platí na celém světě nebo ne?

Podle mě je to natolik obecné, že nemá šanci uspět, i když v USA je možné všechno :)

Miroslav Stibůrek | April 21st, 2008 @ 15:04:

Samozřejmě, TMko platí celosvětově, to není jak s patentama nebo copyrightem. Ja si myslím, že pokud uspěje, tak až za hodně dlouho. Se to potáhne roky, ale tak kdo ví.

Libor Fikr | April 21st, 2008 @ 23:14:

Začněte nabízet OFSEt ( optimalization for search engine too :-)

Tom | April 24th, 2008 @ 15:11:

Škoda, že se Microsoftu tehdy nepodařilo zaregistrovat jedničku a nulu :-)

Danny | February 12th, 2010 @ 15:08:

Vždy se najde nějaký SEOkop, co bude všechny seriózní vývojáře mystifikovat :-D


Pingbacks

  1. Jason Gambert a jeho obchodní známka SEO™ | Blog - SEO-Profesionál.cz

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player