Cuil.com – narození nového konkurenta Google search

Cuil –  ve skotské keltštině “moudrost”, v angličtině vyslovováno jako “cool” je nový rival ve internetovém vyhledávání, ale ne jen tak ledajaký.

Téměr všichni bývalý zaměstnanci Google, Inc. dali dohromady své mozky a vytvořili vyhledávač s lepším a rychlejším vyhledávaním.

Za vyhledávačem Cuil.com stojí Tom Costello, Anna Patterson, Russel Power a Louis Monier. Costello je bývalý zaměstnanec IBM a jeho expertiza se zaměřuje na vyhledávání. Anna Patterson se stala členem Google v roce 2004, poté co koupili vyhledávače Recall, který ona sama navrhla. V roce 2006 odešla navrhnout vyhledávač Cuil.

Monier se podílel na vývoji vyhledávání v Ebay nebo Altavista. Když zakladatelé mají zkušenost takového kalibru, tak i Google si toho všimne a bude si klást různé otázky. bude alespoň nějaký challenge. Cuil ale možná všichni přeceňujem, může tak možná konkurovat Google vyhledávání, ale celé společnosti Google, Inc už asi těžko.

Filozofie vyhledávače Cuil

- Cuil věří, že na velikosti záleží
- Popularita se hodí, ale není vždy důležitá – toto se odráží ve vyhledávání Cuil, soustředí se hlavně na obsah a kontext, než na odkazech který odkazují na daný web.
- Uspořádání je základ celého úspěchu
- Důvěrnost je to hlavní; Cuil tvrdí, že analyzuje weby a né své uživatele.

Cuil tvrdí, že  není závislý na odkazech jako například Google, ale Danny Sullivan ve své recenzi na Cuil tvrdí opak, takže vlastně není tak odlišný od Google.

Ve svém indexu má Cuil zhruba 120 miliard stránek ( „Google dosáhl velikosti indexu na 1 trilión stránek“).

Cuil se pyšní svou organizací výsledků. Proto také při vyhledávání nabízí v šedivém boxu kategorie, které by eventuelně mohly být užitečné k vašemu požadavku. Ulehčuje to vyhledávání a ještě k tomu nemusíte zatím projíždět SERPs.

Relevance výsledků Cuil.com

Opět Danny Sullivan testoval relevanci výsledků Cuil a zjistil, že díky svému rychlému vyhledávání, ztrácí Cuil na relevanci výsledků. Jde o to, že se občas tímto Cuil přetíží a nedosáhne tak relevantích výsledků

Aktuální situace nových vyhledávačů

Poslední rok vyšlo hodně nových vyhledávačů (například GalaxyIT, Omni, SearchMe), ale zatím žádné nebyli tak silné jako Cuil.com. Někteří tvrdí, že byl spuštený moc brzy, ale zase někdy ho spustit museli. Řekl bych, že si vede náramně dobře, když to porovnáme s prvním spuštěním Google.com.

Cuil způsobil takový třesk na Internetu jen díky tomu, že za ním stojí ty nejlepší ex-vývojáři společnosti Google. Uvidíme jak se vše bude vyvijet, každopádně jestli se jim to vydaří, pro Google to bude alespoň nějaký challenge.

Komentáře (3)

Martin Šimko | August 8th, 2008 @ 22:57:

Je jen dobře, že je na poli vyhledávačů další hráč, jak jsi psal, tak bude aspoň nějaká konkurence a tím se bude zlepšovat kvalita.

Tomas | August 19th, 2008 @ 21:57:

Dalsi konkurence je jen dobre. Zatim jsem cuil zkousel a relevantnejsi mi prisel google. Uvidime casem

Rado Rohal | September 7th, 2008 @ 17:15:

“Popularita se hodí, ale není vždy důležitá – toto se odráží ve vyhledávání Cuil, soustředí se hlavně na obsah a kontext, než na odkazech který odkazují na daný web.” – takze toto je krásna cesta ako poskytnúť výsledky k ničemu. Ved si to skúste sami, nopr na key ubytování: http://www.cuil.com/search?q=ubytov%C3%A1n%C3%AD :D Zatiaľ to je dosť slabé, o dosť slabšie ako live.com

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player