Efektní titulky stránek je základ pro dobré SEO

Titulky stránek ala ‚Title tags‘ jsou nejdůležitější prvky na celém webu, když se jedná o jeho optimalizaci pro vyhledávače. V momentě kdy crawler navštíví vaše stránky, první co si „přečte“ je titulek a to je také to co se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání jako první. Pokud chcete, aby se vaše stránky umístili vysoko, tak mít kvalitní titulky je POVINNOST.

Je pár věcí, které byste měli vzít v potaz při psaní titulků:

Pokud nejste Wikipedia nebo Microsoft, nepoužívejte jméno vaší firmy v titulku. Místo toho použijte kvalitní klíčová slova, která popisují vaše stránky, který uživateli dávají přehled o té stránce.

Snažte se udržet délku titulku do 67 znaků. Google například zoobrazuje 65 znaků a Seznam 67 znaků. Některé samozřejmě zindexují i 150 znaků, ale pokud optimalizujete stránky pro české uživatele, tak se hlavně soustředíte na dva hlavní hráče ve vyhledávačích: Seznam a Google. Snažte se být stručný, ale stále zahrnout velmi důležitá slova. (World Wide Web asociace (W3C) doporučuje délku titulků do 64 znaků.)

Neopakujte slova v Title tags. Opakování slov může přijít vyhledávačům jako spam, tak se snažte být výstižný.

Spoustu webů zakládá svojí optimalizaci na kopírování konkurence a snaží se použít jejich metody. Ve výsledcích kolikrát spatříte, že většina titulků jsou si podobný. Tak jak se tedy odlišit pokud chcete použít podobný titulek? Použijte závorky (()), šipky (<<>>), nebo další znaky, které upoutají uživatele. Použití těchto znaků budou vaše stránky unikátní a budou více vznikat od ostatních. Ve výsledcích vyhledávání nikdy neznamená, že uživatel zrovna klikne na odkaz, který je na prvním místě. Tím že použijete výstřední znaky, můžete tím zachytit pozornost uživatelů jako první a nemusíte mít ani první pozici.

Všechny vaše stránky by měli mít Title tags a hlavně je důležité používat po každý odlišný titulek hned, jak vytvoříte novou stránku. Takto vypadá příklad efektního titulku:

<title> Efektní popis stránky </title>

Pokud se vaše stránky zajímají o prodej nábytku a optimalizujete vaší stránku na tuto frázi, tak jí musíte zahrnout i v titulku.
Jak jsou vaše stránky špatně popsány, tak ani nemusíte žádné titulky používat. Snažte se to nepodcenit a vložit nějaký čas do vytváření kvalitních a efektních titulků. Zvýší to pozici vašich stránek ve výsledcích vyhledávačů a tím přiláká více návštěvníků.

Komentáře (4)

Homer | August 8th, 2008 @ 13:21:

Opravdu si nemyslím, že použití () a podobných opičáren v “title” přiměje někoho ke kliknutí. Mě by to spíš odradilo. Řekl bych, že mnohem důležitější je, alespoň pro Google, kvalitní obsah “description” s ohledem na klíčová slova.

frian | August 31st, 2008 @ 11:51:

Description? To už Googleboti snad ani nepoužívaj…

Martin | May 5th, 2010 @ 09:27:

Otázkou ještě je, jestli title má být co nejkratší a nebo se mám snažit přiblížit 64 znakům?

Tomáš | May 5th, 2010 @ 09:28:

A jak dlouhý má být description?

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player