Google VisualRank: Relevantnější vyhledávání obrázků

Minulý týden na konferenci World Wide Web v Beijingu, představil Google výsledky výzkumu nové technologie VisualRank. Všichni již samozřejmě známe Google Pagerank, pokud ne tak jukněte do SEO slovníku. Google chce tentokrát použít VisualRank pro zlepšení vyhodnocování výsledků vyhledávání v obrázcích, které by měly přinést relevantnější výsledky.

Momentálně, když zadáte vyhledání obrázku, tak to vyhodnocuje jak „alt tag“ tak i klíčová slova obklopující daný obrázek a podle toho jim také přikládá pozice. Stále jsou hodně často výsledky irelevantní a doposud nebyl vynalezen žádný systém, dokud samozřejmě Google teď nepřišel s VisualRankem.

Google VisualRank nový technologie

VisualRank bude velmi podobný PageRanku, ale tentokrát VisualRank bude vyhodnocovat samotný obrázek, takže to nebude jen vyhodnocovat klíčová slova obklopující obrázek, ale také přímo vizuální strukturu obrázku. Pozice obrázku ve výsledcích bude záležet na tom, jak moc to vyhledávací slovo/fráze bude souviset s vizuální strukturou obrázku.

V posledním výzkumu Google zkoušel VisualRank technologii na 2000 nejpopulárnějších produktech na Googlu. VisualRank algoritmus snížil irelevanci výsledku o 83%, což si myslím, že vůbec není špatný. Teď ještě záleží jestli Google novou technologii VisualRank dokáže aplikovat na svou obří databázi obrázků.

Jeden komentář

serafX | June 22nd, 2008 @ 11:49:

Vypadá to zajímavě s optimalizací webu pro Google vyhledávání obrázků si trochu hraji, tohle by mohlo trochu zamíchat katrami.

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player