Přineslo Vám dobré SEO více zákazníků?

Tuto otázku si pokládá spoustu majitelů dobře optimalizovaných webů. Když už mám dobrou pozici ve vyhledávačích a  spousta návštěvníků, co dál?

Tento problém má hodně lidí, jelikož se zabývají jen pozicemi. Myslí si, že když mají první místo ve vyhledávači, tak už všechno příjde samo. Může být web, který obsadí 4. pozici, ale má větší konverzní poměr a mnohem více zákazníků. Vše je o tom, po čem návštěvnící touží.
Web může mít perfektní SEO, ale když nezvládne jiné faktory jako jsou například použitelnost a přístupnost, tak ztrací na zákaznících.

Chtěl bych teď rozebrat pár bodíků, které pomůžou webu dosáhnout více návštěvníků i potencionálních zákazníků, když už má vybudovanou dobrou pozici ve vyhledávačích:

Použitelnost a přístupnost

Použitelnost webových stránek je jedna z nejdůležitějších faktorů, které rozhodují o tom, jestli uživatel zůstane na vašich stránkách, nebo ne. Toto se počítá pomocí Bounce Rate v procentech, který měří kolik lidí zůstane a kolik odejde hned po shlédnutí první stránky vašeho webu. Pomocí bounce rate lze lehce měřit atraktivnost a efektivnost vašich stránek.

Použitelnost webu znamená to, že váš web je pro uživatele lehce použitelný, respektive se rychle zorientují. Uživatelé musí během pár sekund vědět o čem stránky jsou, kdo jste vy, co nabízíte a kde je navigace. Dobrá navigace je základ k dobrému úspěchu.

Přehlednost různých elementů stránek je další důležitá věc, která ovlivňuje bounce rate. Uživatelé mají rádi jednoduchost, takže stránky se snažte předělat tak, aby to hlavně pro uživatele bylo co nejjednoduší. Použitelnost je ozvlášt důležitá u internetových obchodů, kde toho obsahu je hodně a místo pro grafiku a kreativitu žádné.

Pro více informací  o použitelnosti a přístupnosti si přečtete článek Tajné výhody přístupného webu: Použitelnost

Branding

Budování značky je velmi důležitý úkon pro získání jména v Internetové komunitě. Značka se buduje pomocí osvědčených technik, nejlépe se získává jméno kvalitními službami, ochotností a spolehlivostí produktů nebo služeb. Pokud vlastníte e-shop například s parfémy, tak je důležité, aby jste utkvěli v paměti zákazníka jako solidní a spolelivá firma, která si svého zákazníka považuje. Pak když ten samý zákazník si bude chtít znovu koupit nějaký váš produkt, tak už pujde za váma přímo, jelikož mu vaše značka utkvěla v paměti jako ta nejlepší.

Web může mít dobrou pozici ve vyhledávači, ale když má špatné jméno a nabízí nekvalitní služby, tak je to v podstatě k ničemu.

Jak zlepšit branding:

Více investic do reklamy

Je dobré být součástí různých organizací, e-shopy jsou například součástí Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Je dobré mít prsty v různých soutěžích například jako mediální partner, nebo jen jako sponzor. Pokud vy jako partner se podepíšete pod soutěž, která bude mít úspěch, tak si tím získáte dobré jméno a posílí to váš branding.

Poutavost obsahu

V podstatě se teď budu opakovat, ale první pozice ve vyhledávačí není žadná výhra, pokud nejsou zvládnuté další prvky marketingu. Tím je i copywriting a poutavost textu.

Dám příklad, v minutě kdy návštěvník vleze na vaše stránky, tak se snaží zorientovat. Když uvidí dlouhý text s žádnými odstavci nebo nadpisy, tak to radši okamžitě zavře a jde jinam (ke konkurenci). Toto je spíše vizuální věc, dále se jedná také o atraktivnost textu a použítí marketingových výrazů.

Co je důležité si uvědomit při psaní obsahu:

- Jednoduchost – krátké a výštižné věty

-  Výstižné nadpisy a podnadpisy

- Použití tučného písma a kurzívy – <strong> a <em>

- Spousta prázdného místa, nebojte se dát klidně 3 odrážky mezi odstavci. Na webu je místa až dost. Je dobré mít odstavce rozdělené velkým prázdným místem.

- Poutavost a zajímavost

- Plynulost a navázanost

- Stylistika a gramatika

- Oslovení potencionálního zákazníka

- Uvědomit si, že v dnešní době lidi nemají čas na to si číst dlouhé eseje o tom co nabízíte. Stačí to vystihnout pár bodíkama.

Když už máte dobře zvládnuté SEO a dobrou pozici, tak je důležité se zaměřit na text, skrze který poskytujete informace uživatelům. Pokud máte velký bounce rate, tak bych se zaměřil na všechny faktory, které jsem tu dnes prodisktutoval, obzvlášt na ten obsah.

Cílenost

Ikdyž mám stránky na dobrém místě ve vyhledávači na konkurenčí slovo, tak ještě neznamená, že bude všechno „košér“. Jelikož konkurenční slova jsou většinou velmi obecná jako například mobily, SEO, byty a reklama. Slovo jako je reklama nic blíže nespecifikuje. Typů reklam, které existují jsou spousta a je dobré svůj web specifikovat a cílit přímo na to co nabízim a dělám. Tím získám relevantější návštěvníky a větší konverzi, samozřejmě opět pokud budu mít všechny prvky prodiskutované v tomto článku správně provedené.

Takže pokud jen pronajímám byty, tak je nejlepší optimalizovat pro slovo “pronájem bytů“ a ne “byty”.

Rozbor klíčových slov

Důležitá věc pří cílenosti webu je takzvaný long tail efekt, kdy se snažíte získat uživatele přes různé dotazy, které jsou málo hledatelné, ale mají větší konverzní poměr. Tímto nakonec docílíte více zákazníků, než kdybyste byli první na jedno velmi konkureční slovo.

Takže pokud nevíte co dál, když už SEO máte na dobré úrovni, tak se zaměřte na rozbor klíčových slov a na long tail.

Na závěr

Tímto článkem jsem chtěl podotknout, že první pozice a dobré místo ve vyhledávačích není vše a je velmi kritické zvládnout další faktory ovlivňující konverzní poměr jako jsou použitelnost, copywriting, cílenost a poutavost webu.

Pokud máte statistiky, které měří bounce rate, tak toho využijte na uplné maximum pro analýzu těchto prvků. Bounce rate je samozřejmě důležité mít co nejmenší. Tím zjistíte jak dobře jste zvládli cílenost a efektivnost vašeho SEO projektu.

Komentáře (4)

Tom@S | July 11th, 2008 @ 09:17:

Pekny clanok. Aky je podla vas dobry pomer pri bounce rate? DO 20-30% alebo menej?
A este podotazka nepise sa poutavost namiesto upoutavost?

Miroslav Stibůrek | July 11th, 2008 @ 09:53:

Děkuji za přípomínku, opraveno.

Dobrý bounce rate už je 30-40%. Jak už to je mezi 20-30%, tak to už pak osobně považuji za úspěšný web, který má opravdu co nabídnout. Také záleží o jaký web se jedná, ale bounce rate 30% by měl být takový váš cíl. Je důležité se podle toho řídit, ale také to není vše. Samozřejmě dosáhnutí menšího bounce rate je pak mnohem a mnohem těžší, proto je dobré své stránky efektivně cílit a být opatrný na výběr klíčových slov. Radší použít méně populární, ale na druhou stranu více vystihující vaší nabídku.

Tom@S | July 12th, 2008 @ 19:49:

Ono ked si vas ludia sami najdu na klucove slova ktore oni hladaju a vy im poskytnete prave to, je to uspech. Aspon tak si predstavujem ja zmyslanie ludi ktori nieco hladaju a pripadne najdu ak nejde len o “raz za cas” hladanie urcite sa vratia. V podstate plne suhlasim s tym co ste uviedli. Teraz mam BR okolo 40% niekedy je to viac niekedy je to menej hlavne ak ludia pridu na nejaky odkaz z popularnej stranky pozru a odidu, tazko je potom objektivne hodnotit uspesnost obsahu.

Petr Komárek | May 28th, 2010 @ 23:08:

Zajímavý článek

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player