Rok 2010 a budoucnost vyhledávání – Část II. Rok 2010 a čemu bude patřit

Rok 2010 nám jistě přichystá tolik novinek, že z toho pravděpodobně budeme celí bledí. Jistě ale internetový byznys pofrčí opět o něco víc. Tato část se spíše soustředí na změny, které by mohly proběhnout v oblasti vyhledávačů a internetového marketingu.

Facebook a vyhledávač

Největší pozornost si začnou získávat opět sociální sítě, nicméně si myslím že v roce 2010 začnou dosahovat svého klimaxu a začne to více a více hrát roli v linkbuildingu. A ani bych se nedivil, kdyby Facebook vstoupil na trh vyhledávačů a do svého systému integroval svůj vlastní vyhledávač a tím se stal přímým konkurentem Googlu. Jelikož Facebook své uživatelé drží na svém systému oproti Googlu, který jen rychle uživatele pošle jinam, tak by tímto umožnil uživatelům FB nikam jinam nechodit a vyhledávat rovnou na FB. Pokud nevymyslí svůj vyhledávač, mohlo by klidně dojít k nějaké spolupráci s jiným vyhledávačem. Každopádně, to je směr, kterým by se tyto dva fenomény mohly ubírat.

Kontrolování zpětných odkazů bude problém?

Dočetl jsem se zajímavou věc, a to, že půjde pryč Yahoo Site Explorer, což je jediný nástroj, který lze považovat za opravdu užitečný při měření počtu zpětných odkazů. My ho používáme i v SEO Profesionál Toolbar, takže pokud se tak stane a R. Fishkinovy domněnky jsou pravdivé, tak mne to bude opravdu mrzet. Doufám jen, že se vynoří nějaká neplacená a kvalitní aplikace, která zastane Yahoo Site Explorer. Samozřejmě už existuje například LinkScape, ale stále nedosahuje tak dobrých kvalit, a navíc je placený. Každopádně doufám, že se jedná spíše o omyl než o skutečnost.

Děkujeme krizi, stoupne poptávka po SEO

Poptávka po internetovém marketingu v roce 2009 stoupla obzvlášť v propuknutí krize. Krize nám marketérům přináší větší poptávku, a to jen díky tomu, že firmy začínají více bojovat o daného zákazníka a alokují do toho i více peněz. V krizi lidé začnou více přemýšlet o tom marketingu, obzvlášť pak o SEO, linkbaitu a virálním marketingu, který funguje přece jenom lépe než tradiční marketing.

V roce 2010 tato poptávka ještě více poroste, jelikož vinou aktuální krize si více firem uvědomilo, že musejí přestat podceňovat sílu marketingu na internetu a začít přesouvat více financí z tradičního marketingu do SEO a virálu. Nastane tak samozřejmě růst konkurence ve všech směrech, vše bude i těžší pro internetové marketéry, takže porostou i ceny za služby. Nicméně to bude na druhou stranu balancováno přibývající konkurencí v naší oblasti a kažením cenové politiky, což ale nebude tak dramatické, protože klienti budou obezřetnější při výběru správného dodavatele a budou ochotni zaplatit více a více peněz za předběhnutí svých našláplých konkurentů.

Víc a víc budeme řešit konverzi a použitelnost webu

Přivést na web zákazníka už není takový problém, existuje již spousta médií a nástrojů, které můžeme použít. Problém je v tom, že chceme mít tak atraktivní stránky, aby se návštěvník stal naším zákazníkem/klientem, a nikoli jen číslem v Google Analytics. 2010 bude rok použitelnosti a výkonnosti webových stránek a všichni se budeme víc a víc přijít na to, co udělat pro to, aby se onen návštěvník udržel nebo konvertoval.

IDN domény

O IDN doménách si myslím své, každopádně bude zajímavé, jak se bude situace vyvíjet a jestli se vůbec někdo odváží tyto domény ve svém marketingu použít. Jistě si ale zaslouží pozornost v roce 2010 i nadcházejících letech.

Další a to poslední část  jsem věnoval budoucnosti vyhledávání.

Komentáře (3)

Tom@S | December 25th, 2009 @ 18:37:

Facebook uz ciastocne spolupracuje s Bingom(MS) google si drzi od tela a myslim ze je to dobra strategia. Google na oplatku kupil twitter.

Pavel | April 11th, 2010 @ 21:11:

No tak na FB, kdyby bylo nějaké relevantní vyhledávání, tak myslím, že by to pěkně zamíchalo s pořadím google – seznam cca 20 ku 80ti…


Pingbacks

  1. Rok 2010 a budoucnost vyhledávání? – Část I. Rok 2009 | Blog SEO-Profesionál.cz

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player