Tento projekt již není aktivní. Obsah je ponechán z archivních důvodů.

SEO nástroje pro návrh klíčových slov

Po každé když děláte „brainstorming“ klíčových slov, které si myslíte, že jsou relevantní, tak občas můžete nějaké vynechat, proto je dobré používat takzvaně keyword suggestions tools (Nástroje na návrh klíčových slov). Tyto nástroje vám většinou vyprodukují relevantní slova založená na vašem základním slově. Důvod pro použití těchto nástrojů je, že během vytváření dlouhého listu slov nějaké vynecháte a seo nástroje vám je někdy mohou poukázat. Nejen že vám doporučí kvalitní klíčové slova, ale také vám ukáže konkurenci všech slov a frází, které chcete použít. Někdy se může stát, že si myslíte, že jste našli perfektní slovo, které uspěje ve vyhledávačích, ale pak zjistíte je nepopulární a má skoro nulové vyhledávání. Proto by SEO nástroje na klíčová slova, neměli být zahozeny. Dále vám ukážu, jaké nástroje používám já osobně, už se mi kolikrát osvědčili, protože víme, že nikdo není dokonalý a vždycky ta hlava na něco nepřijde.

V minulosti, měření konkurence vašich slov bylo provedeno vyhledáváním každého slova samostatně v jednotlivém vyhledávači. Poté co se objevili SERPs, jste mohli vidět kolikrát seo objevili to slovo/fráze. Byla to samozřejmě naprosto neefektivní metoda průzkumu. Dnes už jsou zautomatizované programy na tuhle práci.

Jak se ty nástroje používají? Zaprvé vaše navržené slovo zadáte do vyhledávacího okénka nástroje a ono to automaticky prozkoumá databázi obsahující milióny příkladů různých použití slov. Tyto nástroje vám zobrazí kolik vyhledávání uživatelé provedou denně na dané slovo a kolik tich vyhledávání skončí návštěvou.

Na webu najdete spoustu těchto nástrojů, ale upozorňuju, že ne úplně všechny jsou kvalitní. Některé z nich, které já osobně používám při průzkumu jsou:

Wordtracker:

http://freekeywords.wordtracker.com/

Wordtracker je velmi užitečný, když vyvíjíte web nebo SEO v angličtině a soustředíte se na vyhledávání v AJ. Tento program vám ukáže, kolikrát bylo slovo nebo fráze vyhledáváno a také kolik konkurenčních webů je používá. Mimo jiné vám tento program nabídne i slova, na které jste ani nepomysleli.

Wordtracker - slovo SEO

Wordtracker - slovo PPC

Wordtracker vám může i zobrazit TOP 1000 list nejčastějších slov, které users vyhledávají na webu. Určí i konkurenci každého slova/fráze.

Koukněte na tyto dva obrázky a vidíte, že slovo SEO si denně vyžádá skoro 1700 a slovo PPC 263 vyhledávání. Vidíte, že PPC advertising je výše než PPC, to je proto, že v anglickém světě PPC může znamenat spoustu jiných zkratek, jen si zkuste vyhledat PPC na google.com a pak PPC na seznam.cz a uvidíte, že na google.com vám to najde ještě jiné věci, který nemají s PPC reklamou nic společného.

Google AdWords – Nástroj pro návrh klíčových slov

Tento šikovný nástroj vám nabídne návrh nových klíčových slov, na která jste třeba ještě nepřišli. Samozřejmě je zpracován ve skoro všech jazycích, tomu se ani nemůžeme divit, protože to vytvořil Google a ty chtějí ovládnout celý trh, tak asi jako jiný leadeři v jiné branži. SEO nástrojů na návrh klíčových slov V ČEŠTINĚ moc není a zrovna Google jeden má. Jediná jeho vada je, že Google nezveřejňuje číselné statistiky, takže u výsledků vidíte jen malé grafy, které nejsou evidentně moc specifický.

Když zadáte slovo SEO do formuláře, tak vám to zobrazí tyhle výsledky. Ukáže vám to konkurenci inzerentů, počet vyhledávaní v lednu a průměrný počet vyhledávání za posledních 12 měsíců. Jak vidíme SEO, SEO elite, SEO SEM, SEO studio mají největší konkurenci, takže jestli chcete optimalizovat Váš web jen na slovo SEO, tak se připravte na dlouhý proces, který vás bude stát čas, peníze a nakonec ani nedosáhnete první strany ve vyhledávači. Když si dáte vyhledat SEO na google.cz, tak na první stránce váš největší konkurent by byl Wikipedia a s PageRankem 8/10 jí není možné porazit. Jelikož URL www.wikipedia.org má přes 300, 000 zpětných odkazů a je to tak rozsáhlý systém, který nabízí obsah snad ve všech jazycích, tak si myslím, že porazit Wiki je upřímně ‘mission impossible‘.

Jsem se trochu zapovídal o Wiki, ale tahle organizace podle mě je fakt největší gigant v nabízení obsahu a spoustu vysokoškolských studentů jí používá jako zdroj, což se samozřejmě univerzitám nelíbí.

Jinak Google nástroj na návrh klíčových slov vám nabídne spoustu slov na základě jednoho slova nebo fráze. Já jsem zadal slovo SEO a ukázalo mi to slova, jako je například seo url, což by vás třeba vůbec nenapadlo, takže to vše pak můžete zahrnout do vašeho listu klíčových slov. Tenhle nástroj mám osobně nejradši.
Nabízí další funkce, třeba trendy v objemu vyhledávání. Zkuste si ho sami, najdete ho na adrese https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Jednu věc, kterou byste si měli pamatovat je, že při použiti těchto nástrojů nejen zjišťujete jakou má vaše slovo konkurenci, ale také kontrolujete, jestli je vůbec populární, aby vůbec mělo cenu to slovo používat. Hledáte hlavně ty slova, která nemají takovou konkurenci, ale jsou naprosto relevantní vašim stránkám.

Komentáře (2)

admin | March 9th, 2008 @ 22:32:

test

Galina Vítková | March 27th, 2008 @ 09:12:

Všechno je velmi užitečná informace, ale moc mi nepomohli pro tvorbu klíčových slov v češtině pro přípravovaný sajt “Virtual College of Technical English”. Wordtracker zde vůbec nefungije, jak jste již zdůraznil.
Hezký den
Galina Víková



Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player