Spouštíte nový web? Použijte SEO před odstartováním vašich stránek

Optimalizace u nových stránek vždy trvá déle a hlavně je obtížné je dostat vysoko do SERPs, obzvlášť když ještě k tomu je vaše doména jen pár měsíců stará. Spoustu SEO expertů drží od nových webů ruce pryč, protože konkurence na internetu je obrovská a ti kteří už mají svoje zahřáté místečko na prvních pozicích, mají vybudovanou dlouholetou SEO strategii a vše rozjeté jak má být. Samozřejmě nic není nemožné, takže Vám teď dám několik rad jak si získat pozornost hlavních vyhledávačů a jak dobře odstartovat váš nový web.

Když vyvíjíte nový web, je důležité nad SEO přemýšlet již od začátku a hned začít u návrhu klíčových slov. Vytvořit si list klíčových slov, které si myslíte vaši potencionální uživatelé použijí, pro vyhledání vašich služeb nebo informací. Na návrh klíčových slov existují nástroje, které vám ulehčí práci. Odkazy na tyto nástroje naleznete v příspěvku SEO nástroje pro návrh klíčových slov.

Pamatujte si, že obsah tvoříte pro uživatele a ne pro roboty. Rozmístěte vaše hlavní klíčová slova po celé stránce a hlavně i do Title tags. Kdybyste nevěděli jak napsat titulky stránek, tak si přečtěte článek Jak napsat efektní title tag.

Spuštění webu

Za žádných okolností nepište na stránky „stránky ve výstavbě“, opravdu byste chtěli aby Google zindexoval vaši prázdnou stránku? Samozřejmě že ne! Pokud spouštíte web o několika stránkách, například o 5-10ti, tak web nespouštějte, pokud máte hotových jen 5. Počkejte, až budete mít celý web kompletní a pak teprve opatrně vše spusťte.

Pokud web máte hotový, ale používáte například PHP skripty, které vám generují ohavné URL adresy, tak je nejdřív přepište na stále odkazy/statické URL nebo takzvaně „cool“ URLs. Do statické URLs můžete vložit spousty kvalitních klíčových slov ze svého listu. Dobře napsané Cool URLs vám zvýší pozici v SERPs. Online byznys je přece o tom být viditelný.

Když se zamýšlíte nad strukturou navigace, tak v té chvíli musíte přemýšlet i o inter-linkingu vašich stránek. Navigace musí propojovat všechny vaše stránky, aby roboti i uživatelé, kteří navštíví vaší úvodní stránku, neměli problém najít zbytek stránek. Přišel jsem na to, že když vyvíjíte už trochu rozvinutější web, který má spousty podsekcí, je dobré používat „breadcrumbs“. Breadcrumbs ukazují uživateli, kde přesně na stránce je a do jaké sekce ta stránka patří, například: Home > Produkty > Mobilní telefony > Pouzdra. Pro uživatele je pak jednoduché se vrátit na hlavní stránky podsekce, nebo sekce.

Obsah – Jak udržet stránky aktuální?

Při tvorbě stránek se musíte sami sebe zeptat, jestli budete chtít mít vaše stránky stále aktuální. Spoustu webů používá blog pro osvěžení svých stránek. Blog není ale jediné řešení, pro hodně firem je psaní článků absolutně irelevantní. Použijí místo toho například „novinky“ nebo „aktuality“, které stále dodávají uživatelům nový obsah. Aktuální stránky získávají lepší umístění ve vyhledávačích. Když se soustředíte hlavně na Google, je dobré si vytvořit mapu stránek, ale ne tu kterou máte na webu, ale XML sitemapu. XML mapa stránek je pro roboty vyhledávačů, ulehčí jim to indexování, protože vidí celou strukturu vašeho webu. XML sitemapu pak odevzdáte Googlu ve Webmasters Tools ala Nástroje pro webmastery. Ke konci roku 2007, Seznam konečně opatřil svého Seznambota s novou funkcí: podpora sitemap.xml. URL XML sitemapy jen musíte uvést ve svém robots.txt souboru, kde si jí Seznambot najde. Napište do svého robots.txt:

Sitemap: http://vašeurl.cz/sitemap.xml (XML soubor musí být umístěn v rootu)

Na XML sitemapy existují generátory, já osobně používám tento: http://www.xml-sitemaps.com/
XML a robots.txt vám popíšu příště trochu detailněji. Předtím jsem se zmínil, že blogování je irelevantní pro nějaké weby. Tohle je pravda, ale když už píšete příspěvky na vašem webu, tak není na škodu použít nějaký ten redakční systém pro váš blog. Doporučoval bych použít WordPress, je to za prvé open source a za druhé používá striktně validní XHTML kódování. WordPress také nabízí velký počet pluginů na SEO. Je to jeden z nejlepších systému na blogování a hlavně je „seo-friendly“.

Backlinks – Zpětné odkazy

Jak vybudovat efektní inter-linking jsme si již řekli, ale to není vše, důležité je také si vybudovat solidní počet zpětných odkazů. Pro nové weby tohle může být velmi obtížné. Všichni víme, že Google počítá jeden backlink jako jeden hlas, který říká, že ta stránka je relevantní a užitečná. Čím více hlasů, tím má web větší šanci na lepší umístění v SERPs. No jo ale problém u nového webu je ty hlasy získat. Jak si získáte zpětné odkazy, když vaše stránky nikdo nezná a nemají u nikoho důvěru. Je to pak velmi frustrující a dlouho trvající proces, než si vybudujete pár tich kvalitních odkazů s vysokým PageRankem. Jak ale jednou získáte pár kvalitních backlinků, tak už to pak jde lehčeji. Google přikládá váhu na zpětné odkazy a ještě větší váhu na natural links (jiné weby na vás odkážou, jelikož máte kvalitní obsah. Jsou to přirozené linky, které získáváte nevidomě)

Spuštění nového webu může být deprimující, jelikož vyhledávače váš web hned jen tak neumístí na první pozici, pokud v dané oblasti je velká konkurence. Je to tvrdá práce a vyžaduje to spoustu času a trápení, ale jde to a časem si dokážete přilákat vaše vysněné návštěvníky nebo zvýšit odbyt.

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player