Tento projekt již není aktivní. Obsah je ponechán z archivních důvodů.

Úmyslné klikání na placené (PPC) odkazy je zločin

V dnešním světě plné konkurence, se stává úmyslné klikání na placené odkazy velkým problémem. Spousta firem se tím snaží zvýšit náklady konkurenčních PPC kampaní. Toto se považuje za zločin, poněvadž se tím snaží ublížit konkurenci. Podle zdroje Click Fraud Index, 16.2% kliků (za které platíte) jsou podvodný.

Tento typ podvodu lze provést několika způsoby. Konkurence může klikat na vaše odkazy opakovaně, což vás bude stát peníze za každý jejich proklik. Nějaké firmy to může stát i desítky tisíc. Samozřejmě riskují žalobu, proto si také platí clickboty neboli programy (malware), které navýšují náklady firem na PPC kampaně. Tyto clickboti jsou automatizovaný a je těžké je stopovat zpátky ke svým vlastníkům.

PPC podvody jsou také vedené programem nazvaným Paid-to-Read (PTR). Konkurenti zaměstnávají čtenáře na čtení a klikání na PPC odkazy. Problém v PTR je, že je obtížné je vystopovat, jelikož to jsou placený čtenáři, kteří používají validní IP adresy a ještě k tomu ten čas na té stránce pak stráví. Je mnohem těžší sledovat mnohonásobný počet uživatelů, než jen jednoho individualistu, který opakovaně kliká na odkazy.

Jeden ze známých případů v zahraničí je soudní proces Googlu proti texaské firmě Auction Experts, která si přesně takhle platila lidi za klikání na konkurenční odkazy a ty to stálo přes $50 000. Google z každého kliku na Google AdWords získává peníze, ale stále se snaží společně s dalšími bojovat proti PPC podvodům, jelikož je to stálý problém.

PPC podvody lze monitorovat pomocí sledování, odkud uživatelé klikají, takže pokud spoustu prokliků přichází ze stejné IP adresy, je to více než samozřejmé, že se jedná o podvod. Samozřejmě tyto podvodníci jsou mnohem chytřejší. Využívají software, který jim přiděluje nahodné IP adresy, takže se nerozezná podvod od platného prokliku.

Další způsob jak přijít na PPC podvody je sledováním časového rozmezí mezi prokliky. Pokud zaregistrujete například 100 kliků za 10 minut, tak se opět může jednat o podvod.
Takže radím všem, aby nezkoušeli podobné praktiky, protože byste za to mohli tvrdě zaplatit soudem a velkou pokutou. Ty co jsou oběťmi, tak přeji hodně štěstí.

Komentáře (4)

Jirka | April 19th, 2008 @ 09:20:

Hmm, to je hezky teda, to abych si daval vetsi pozor.

vitis | April 27th, 2008 @ 13:18:

Velice pěknej článek. Už někoikrát sem dostal nebo viděl nabídku na to klikat na PPC reklamu, naštěstí sem odmítnul. Když to teď čtu tak sem rád že sem takhle udělal.

miloš | March 9th, 2010 @ 16:45:

Jenže když se budete snažit někoho tzv. vyklikat tak mu tím budete zvyšovat CTR a to povede k tomu, že se jeho PPC kampaně stanou levnější. Ve finále tak konkurenci posílíte a nikoliv srazíte.

Práce v Anglii | May 12th, 2011 @ 17:31:

Jak ale můžete postupovat v případě, že někdo chce poškodit publishera, opakovaným klikáním na PPC z jednoho IP? Má na to Google nějaký algoritmus, nebo prostě zablokuje publisherovi účet?



Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player