Virální marketing – efektivní propagační nástroj

Pokud jste někdy slyšeli o virálním marketingu, určitě již víte, že virální obsah se šíří na internetu skrze Social Networking weby. Mezi české servery patří například Linkuj.cz, Jagg.cz nebo Topclanky.cz, určitě jste se setkali i s anglickými servery DiggIt nebo Del.ic.iou.us.

Virální marketing je jedna z velmi efektivních nástrojů pro propagaci svého webu nebo branding. Na internetu může funguje tak, že někdo napíše článek a publikuje ho na některých uvedených serverech. Pokud se článek komunitě zalíbí, dají mu hlas a už se článek začíná šířit jako virus. Pokaždé když dostane hlas , získávají stránky více návštěvníků. Pak dostane další hlasy a ještě víc lidí se jukne na tento článek. Celé se to na sebe nabaluje jako sněhová koule.

Virální obsah a social media optimization

Virální marketing pramení od kvalitního obsahuvirálního obsahu. Virální obsah je cokoliv co má úspěch u čtenářů a je tak chytlavý, že se virálně šíří po internetu prostřednictvím různých internetových komunit. Vždy je lepší pokud se nejedná o článek, který má účel jen propagovat. Větší úspěch má článek, který zaujme uživatele svým unikátním stylem, nebo má co nabídnout, kde jinde nenajde.

Při psaní článku by měl autor přemýšlet i nad virálním marketingem, jelikož kvalitní článek může zvýšit návštěvnost a popularitu webu. Článek by měl být stručný a výstižný, ale stále obsahovat velmi zajímavé informace.

Tím, že získáte více návštěvníků je pak větší šance, že tím získáte i více přirozených zpětných odkazů. Publikace článků, virální marketing a Social Media Optimization (SMO) je podle mě momentálně nejlepší SEO metoda pro rychlé vybudování návštěvnosti a značky (branding). S tím přichazí i automatické (přirozené) vybudování zpětných odkazů.

Využití virálního marketing – Virální video

Jedním příkladem perfektního virálního marketingu je virální video, které dokazovalo, že lze pomocí mobilních telefonů udělat popcorn. Toto video vypadala tak autenticky, že by tomu člověki věřil. Tím začli vznikat nové videa, které se to snažili napodobit a mluvilo se o tom celosvětově. Jednalo se samozřejmě o mystifikaci, ale pokud někdo nemá perfektní znalosti ve fyzice, tak si nedokáže vysvětlit, proč to není možné. Toto video mělo jen na serveru YouTube 650,000 shlédnutí! Jen si zkuste na google.com sami zadat „Cell phone popcorn“ a uvidíte kolik výsledků vám to vyhodí.

Zanechte komentář




Pravdepodobne nemate nainstalovany flash player. Stahnete si ho a nainstalujte. Adobe Flash Player